Новини

2015-11-26
Освітяни та батьки Полтавщини про шкільну освіту: продовження діалогу
Untitled document

26 листопада 2015 р. у Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського відбувся тренінг для громадських активістів, представників батьківських організацій та освітян Полтавщини «Від діалогу до співпраці: проблеми освіти очима батьків та освітян». Це другий захід, організований Благодійним фондом «Інститут розвитку освіти» в рамках  проекту «Громадська підтримка освітньої реформи в Україні», що став можливим завдяки фінансовій підтримці Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт). Перший такий тренінг пройшов 28 жовтня 2015 р. у Львові http://iro.org.ua/ua/main/event/53 Дякуючи партнерами проекту з Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти вдалося зібрати для обговорення проблем школи активних та зацікавлених учасників: освітян та представників батьківської громади з Полтави, Карлівки, Кременчука, Шишак, Новосанжарського, Решетилівського, Хорольського районів.

Захід пройшов у форматі, який вже було апробовано у Львові: після вступної частини громадські активісти з Київської міської організації «Батьки SOS» Альона Парфьонова та Олена Бондаренко познайомили слухачів із досвідом участі батьків у вирішенні шкільних проблем на прикладі навчальних закладів Києва та запропонували для обговорення перелік тих проблем, які мають місце в шкільній освіті столиці. Запропоноване бачення шкільних проблем з позиції батьківського середовища викликало жваву, досить емоційну, але щиру та доброзичливу реакцію учасників тренінгу. В ході діалогу та обговорення, з’ясувалось, що попри можливо різні масштаби проблем, їх суть та першопричини  мають багато спільного. Найбільше занепокоєння освітян та батьків школярів Полтавщини викликають проблема недофінансування державою освітніх потреб громадян та неврегульованість питання використання батьківських коштів, які залучаються на підтримку школи, пасивність та нерідко слабка правова обізнаність батьківської громади, недостатній рівень комунікації та взаємної довіри в трикутнику «адміністрація школи – учитель – батьки», що й провокує час від часу конфліктні ситуації.   

Під час «мозкового штурму» учасники тренінгу сформували перелік нагальних проблем, які мають м’ясце в житті їхніх шкільних громад та обговорили їх у чотирьох групах. Робота в групах дозволила висловити своє бачення шляхів вирішення найбільш актуальних проблеми з різних позицій: з позиції представників шкільної адміністрації, учителів,  батьків. За підсумками колективної роботи було презентовано варіанти вирішення проблем та обговорено ці пропозиції у загальній дискусії. Окрема увагу приділено проблемам, які на сьогодні має сільська, часто малокомплектна школа: проблеми з матеріально – технічним забезпеченням школи, пасивністю батьківської громади та неспроможністю центральної та місцевої влади забезпечити ті умови для організації освітнього процесу, які передбачені законодавством.

Друга частина тренінгу була присвячена ознайомленню слухачів із вже напрацьованим досвідом конструктивної співпраці між освітянами та батьками. Тренери проекту Олена Бордаренко та Альона Парфьонова презентували кейси з досвіду навчальних закладів Києва та інших регіонів. Йшлося, зокрема, про різні форми батьківської допомоги навчальним закладам (фінансова, матеріальна, організаційна), досвід столичних шкіл щодо діяльності благодійних фондів та громадських організацій, заснованих для недержавної фінансової підтримки навчальних закладів, особливості правового врегулювання таких громадських ініціатив. Детально розглянуто проблеми та можливі ризики, пов’язані із залученням батьків до організації ремонту шкільних приміщень чи закупівлі меблів чи шкільного начиння.