Новини

2015-10-28
Тренінг «Від діалогу до співпраці: проблеми освіти очима батьків та освітян"
Untitled document

 28 жовтня 2015 року у Львові відбувся пілотний тренінг «Від діалогу до співпраці: проблеми освіти очима батьків та освітян». Захід організовано Благодійним фондом «Інститут розвитку освіти» спільно з Львівським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти в рамках  проекту «Громадська підтримка освітньої реформи в Україні». Загалом же в межах цього проекту, що став можливим завдяки фінансовій підтримці Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт), планується провести низку подібних тренінгів для активістів батьківських організацій та представників шкільної адміністрації.

Участь у тренінгу взяли представники львівських навчальних закладів, також їх колеги та батьки школярів із Сокальського, Золочівського, Жидачівського районів Львівщини, голова ГО «Батьківська рада Львівщини» Олена Пономарева. Після вітального слова Романа Шияна, директора Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та короткої презентації директором Благодійного фонду «Інститут розвитку освіти» Георгієм Касьяновим проекту, розпочалась основна частина заходу.

Тренери з Київської міської організації «Батьки SOS» Альона Парфьонова та  Олена Бондаренко познайомили слухачів з досвідом вирішення проблем, які виникають у взаємовідносинах батьків, з одного боку, та керівників навчальних закладів і вчителів, з іншого, в школах Києва. Запропонувавши для обговорення перелік проблем, які мають місце в шкільній освіті столиці, громадські активісти підкреслили, що їх вирішення можливе лише спільними зусиллями батьківських організацій, адміністрації шкіл, представників влади. Налагодження діалогу між ними сприятиме уникненню конфліктних ситуацій, що, на жаль, нерідко трапляються останнім часом довкола питань шкільного життя. Запропоноване бачення шкільних проблем з позиції батьківського середовища одразу викликало жваву реакцію учасників тренінгу. На якийсь момент навіть здалося, що порозуміння буде досягнути непросто. Але в ході діалогу та обговорення орієнтація на конструктивну роботу дещо пригасила емоційність перших реплік та виступів.   

Освітяни та батьки школярів Львівщини шляхом «мозкового штурму» окреслили низку нагальних проблем, які мають м’ясце в житті їхніх шкільних громад. Було укладено рейтинг цих проблем і відбулося їх обговорення у чотирьох групах, кожна з яких сфокусувалась на одній з ключових, на погляд учасників тренінгу, проблем: недофінансуванні освіти, взаємовідносинах «батьки – вчителі, адміністрація шкіл», питанні збору батьківських коштів і правових аспектах відносин учасників освітнього процесу.

Базуючись на власному досвіді та підсумках обговорення у групах, учасники тренінгу запропонували варіанти вирішення проблем та обговорили ці пропозиції у загальній дискусії. При цьому всі учасники погодились з тим, що частину проблем цілком можливо вирішити – необхідні лише спільні зусилля, чітка позиція батьків та освітян у відстоюванні тих прав та вимог, які вже закріплені законодавчо та на рівні нормативних документів. Потрібна активна громадська позиція та розуміння необхідності комунікації та співпраці між всіма зацікавленими сторонами.

Друга частина тренінгу мала назву «Практики конструктивної співпраці: презентації кейсів та їх обговорення». Тренери проекту Олена Бордаренко та Альона Парфьонова презентували кейси з досвіду навчальних закладів Києва та інших регіонів. Йшлося, зокрема, про особливості та перші підсумки проведення конкурсу для призначення керівників (директорів) навчальних закладів столиці, а також про досвід столичних шкіл щодо діяльності благодійних фонди та громадські організації, заснованих для недержавної фінансової підтримки навчальних закладів, колізії правового врегулювання таких громадських ініціатив.

 

Підсумкова дискусія продемонструвала, що на тлі почасти емоційної, почасти конструктивної взаємної критики,  обміну досвідом, пошуку варіантів вирішення проблем освіти, було зроблено перші кроки на шляху налагодження діалогу між освітянами та громадсько-активними батьками. Тож маємо сподівання, що наступні подібні заходи активізують цей діалог і стануть добрим ґрунтом для його перетворення у реальну співпрацю заради спільної мети – якісної освіти та комфортного життя дітей.