Новини

2019-03-22
Батьки і освітяни разом створюють правила комунікації.
У суботу 20 квітня 2019 року в Києві відбувся workshop «Батьки і школа: комунікація як крок до вирішення проблем шкільної освіти», присвячений пошуку ефективних способів спілкування та досягненню порозуміння між батьками школярів, учителями, адміністрацією навчальних закладів. Захід організував БФ «Інститут розвитку освіти» спільно з ГО «Батьки SOS» у партнерстві та за фінансової підтримки Представництва «Фонду Фрідріха Науманна за свободу» в Україні. Його учасниками стали батьки школярів, учителі та представники адміністрації навчальних закладів, громадські активісти.

У вступній частині координатор проектів Інститут розвитку освіти Олександр Андрощук поінформував учасників основні напрямки діяльності Інституту та співпрацю організації із батьківською громадою. Тетяна Устименко розповіла про діяльність Представництва «Фонду Фрідріха Науманна за свободу» в Україні.

Баченню батьками проблем у цій сфері та окресленню існуючого правового поля, в межах якого має відбуватися така комунікація, були посвячені дві презентації співголови ГО «Батьки SOS» Олени Бондаренко.

Досвідом громадських організацій з пошуку шляхів налагодження взаєморозуміння та співпраці між батьками та освітянами поділилась Зоя Звиняцьківська (ГО «Смарт Освіта»). Доповідачка розповіла про ініціативу розробки «Меморандуму співпраці між учасниками освітнього процесу».

Під час основної частини воркшопу усі учасники разом спробували напрацювати практичні пропозиції для налагодження ефективної та взаємовигідної комунікації. Фокус уваги було спрямовано на три проблеми: доступу батьків до школи, можливості підтримувати постійний зв'язок та комунікувати із учителями й відвідувати уроки і доступності та ефективності інформування батьківської спільноти про життя шкільного колективу.

Підсумки напрацювань у трьох групах були презентовані для загального обговорення. Серед іншого, учасники запропонували низку практичних ідей, частина з яких має успішний досвід реалізації в окремих навчальних закладах: необхідність чіткого розмежування правил доступу батьків до школи в звичайних та в екстрених ситуаціях, ідеї створення доступних «зон очікування» для батьків молодших школярів та запровадження на рівні школи своєрідних перепусток для батьків та родичів дітей тощо. На думку як батьків, так і освітян, які взяли участь у заході, особливо важливо надаючи максимально вільний доступ до школи, водночас забезпечити максимальну безпеку дитини під час її перебування в навчальному закладі.

Для інформування батьківської громади про життя школи запропоновано максимально використовувати можливості сайтів та сторінок шкіл в соціальних мережах, переваги сучасних месенджерів, а у комунікації батьків з педагогічним колективом – віддавати перевагу індивідуальному спілкуванню у визначені й попередньо погоджені дні та години.

Усі висловленні під час «робочої майстерні» конструктивні ідеї та пропозиції планується узагальнити, надати їм більш чітких формулювань та представити на ширше обговорення під час наступного заходу.