Новини
2018-10-22
Крок до порозуміння та партнерства
19 жовтня 2018 р., у Вінниці відбувся одноденний тренінг «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства», організований БФ «Інститут розвитку освіти» за підтримки Представництва «Фонду Фрідріха Науманна за свободу» в Україні (Friedrich Naumann Stiftung für die Freiheit; http://ukrajina.fnst.org/) та Міжнародного фонду «Відродження» Фундацій Відкритого Суспільства. Організатори також вдячні за допомогу в підготовці тренінгу ректору Вінницької академії неперервної освіти Степану Дровозюку.
Захід зібрав в одній аудиторії представників усіх зацікавлених у позитивних змінах в шкільній освіті сторін: керівників навчальних закладів та батьків школярів із Вінниці, Тульчина, Жмеринки, Іллінців, Калинівки, Турбова, Гнівані, Козятина, Хмільника, Літина, Мурованих Куриловець. Такий формат зустрічі мав посприяти налагодженню діалогу й об’єднанню зусиль батьків та освітян заради реформування шкільної освіти. На такий формат співпраці, громадську активність та замученість до процесів покращення шкільної освіти зорієнтував учасників заходу у своєму вступному слові директор БФ «Інститут розвитку освіти» професор Георгій Касьянов.
Відтак основним лейтмотивом тренінгу стала тема комунікації як фундаменту для співпраці. В ході активної дискусії учасники неодноразово підкреслили, що чимало проблем та конфліктів у відносинах між педагогами, шкільною адміністрацією та батьками зумовлені саме слабкою комунікацією, збоями та порушеннями в ній. Максимальна відкритість та публічність школи, доступність інформації про життя шкільного колективу, яка найчастіше цікавить батьківську спільноту – такі поради дала керівникам навчальних закладів тренер проекту, співголова ГО «Батьки SOS» Олена Бондаренко в своїй презентації «Комунікація як основа співпраці (кейси вирішення типових проблем школи)», а заразом поділилась успішним досвідом вирішення шкільних проблем на прикладі навчальних закладів столиці та інших міст. Одним із підсумків колективної роботи стала ідея спільного створення та запровадження в школах своєрідних «кодексів співпраці», в яких усі сторони освітньо-виховного процесу окреслили б власну сферу відповідальності та етику й практику комунікації.
Під час тренінгу були проаналізовані зміни в освітньому законодавстві та можливості, які вони відкривають, для сучасної школи. Тренер проекту Альона Парфьонова (ГО «Батьки SOS») основну увагу приділила питанням управління та фінансування шкільної освіти в умовах реформування, зокрема, механізмам ефективного моніторингу та забезпечення прозорості фінансування потреб школи за допомогою інформаційних ресурсів: електронної системи публічних закупівель ProZorro, моніторингового порталу DoZorro, платформи «Доступ до правди» тощо.
Під час інтерактивної частини тренінгу освітяни - учасники заходу ініціювали жваве обговорення проблем якості підготовки педагогічних кадрів, авторитету вчительської праці та негативного медійного іміджу школи, а також статусу директора в нових умовах.