Новини

2018-11-21
Комунікація як шлях до взаєморозуміння та співпраці.
19 листопада 2018 р., в конференц-залі готелю «Галичина» в Тернополі відбувся ще один тренінг «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства», організований БФ «Інститут розвитку освіти» в рамках проекту «Громадська підтримка освітніх реформ в Україні» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» Фундацій Відкритого Суспільства й у партнерстві з Представництвом «Фонду Фрідріха Науманна за свободу» в Україні (Friedrich Naumann Stiftung für die Freiheit; http://ukrajina.fnst.org/). Прикметником «складні» можна охарактеризувати не лише погодні мови, які того дня були в Тернополі, але й проблеми, які обговорили тридцять учасників заходу: директори та заступники керівників навчальних закладів, активні батьки школярів міста, громадські активісти. Перелік названих слухачами тренінгу проблеми життя сучасної школи виявився достатньо великим. Найбільш нагальними, на думку тернопільських батьків та педагогів, є проблеми формування мотивації школярів до навчання, недосконалості навчальних курсів та програм (почати через перевантаження зайвими знаннями та недостатнє практичне спрямування), відсутності ефективної комунікації та партнерства між усіма учасниками освітнього процесу. Представники освітянської спільноти акцентували увагу на відповідальному батьківстві, а батьки школярів висловлювали зауваження до якості освітніх послуг. Попри часом різне бачення слухачами шляхів удосконалення шкільної освіти, загалом тренінг вирізнявся високою активністю та зорієнтованістю усіх учасників на доброзичливу, відверту розмову та конструктивну співпрацю заради спільної мети. Презентації тренерів, активістів ГО «Батьки SOS» були сфокусовані на важливих питаннях взаємодії батьківської спільноти та шкільної адміністрації, успішних практиках та рекомендаціях щодо вирішення назрілих проблем шкільної освіти. Тренер проекту Альона Парфьонова основну увагу приділила новаціям в системі управління та фінансування шкільної освіти в умовах реформування, зокрема, формуванню системи оцінювання якості освітньої діяльності школи, механізмам ефективного громадського моніторингу та забезпечення адміністрацією навчальних закладів прозорості фінансування освітніх потреб ( зокрема, за допомогою електронної системи публічних закупівель ProZorro, моніторингового порталу DoZorro, платформи «Доступ до правди» тощо). Було представлено успішні кейсу участі шкіл в громадських проектах «Бюджет участі». Під час тренінгу були проаналізовані зміни в освітньому законодавстві та можливості, які вони відкривають, для сучасної школи. В другій частині тренінгу учасники отримали корисні поради від тренера Олени Бондаренко щодо способів налагодження ефективної комунікації та співпраці між батьками та освітянами, успішних практик забезпечення відкритості та прозорості шкільного життя (не лише в питаннях фінансування, але щодо повсякденного життя шкільного колективу). В презентації «Комунікація як спосіб вирішення освітніх проблем» тренер пояснила причини формування негативного іміджу школи браком належної комунікації між зацікавленими сторонами: батьками, педагогами, керівництвом навчальних закладів та подала низку практичних рекомендацій як подолати такі проблеми. Підкреслено необхідність не лише встановлення певних, взаємно погоджених та схвалених правил такої комунікації (результат), але важливість іх спільного напрацювання (процес). Така колективна робота над правилами школи сприятиме кращому розуміння потреб усіх учасників освітнього процесу та появі нових ідей та оригінальних шляхів вирішення назрілих проблем. Активна та небайдужа позиція, продемонстрована учасниками тренінгу, дає підстави сподіватись на вирішення проблеми сучасної шкільної освіти спільними зусиллями управлінців, освітян та батьків.