Новини

2017-11-10
У Сумах пройшов тренінг для батьків та освітян «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства».
Тренінг пройшов у звичному форматі й поєднав презентацій тренерів з інтерактивним обговоренням та груповою роботою всіх учасників. Слухачами тренінгу стали 30 представників батьківської спільноти та адміністрації навчальних закладів міста Суми.

У першій частині тренінгу учасники мали можливість висловити власне бачення нагальних проблем шкільної освіти й, зокрема, тих, що стосуються взаємодії між батьками та освітянами. Присутні на тренінгу, серед іншого, відзначили складність налагодження діалогу між сторонами та практичного втілення принципів педагогіки партнерства, вказали на існування прогалин в знаннях та розумінні учасниками освітнього процесу своїх прав та обов’язків, а також проблеми дотриманням етичних норм в комунікації батьків та педагогів.

Учасники тренінгу зазначили необхідність вдосконалення механізмів розрахунку та фінансування потреб школи. Обговорення проблемних питань у групах спонукало слухачів тренінгу запропонувати низку рекомендацій для їх вирішення. Цьому, на їхню думку, могли б посприяти максимальна відкритість школи та поінформованість батьківської спільноти не лише про стан фінансування навчального закладу, але й про щоденну освітню та виховну роботу, перспективи розвитку школи. Освітяни висловили зацікавленість в залученні батьків до проведення позакласних заходів, профорієнтації школярів. Водночас всі учасники визнали потребу в активній правовій самоосвіті в питаннях шкільного життя.

Вкотре під час таких тренінгів представники освітян наголосили на потребі в постійній юридичній підтримці та консультаціях фахівця з питань освітнього законодавства. Обговорюючи питання фінансування школи учасники тренінгу вказали на важливість розробки кожним навчальним закладом перспективного плану розвитку, що дозволило б надалі залучати додаткові джерела фінансування, зокрема, через подання проектів на конкурси громадського Бюджету участі, інші форми фандрайзингу.

У другій частині тренінгу слухачі отримали корисну інформацію та рекомендації від тренерів з ГО «Батьки «SOS». Тренер Альона Парфьонова наголосила на необхідності постійного інформування громади про стан фінансування шкільних потреб та моніторингу надходження та використання усіх коштів. Для цього тренер радила батькам вивчити систему роботи та активно використовувати для моніторингу видатків на освіту існуючі інформаційні ресурси: електронну систему публічних закупівель ProZorro, моніторинговий портал DoZorro, уніфіковану платформу для надсилання електронних запитів «Доступ до правди» тощо. Одним із механізмів забезпечення прозорості та відкритості може стати створення Освітньої карти міста, як це вже зроблено в Києві та Кропивницькому. Тренер Олена Бондаренко проаналізувала ключові положень, які стосуються шкільної освіти у новому рамковому законі «Про освіту».

Загальна атмосфера під час заходу засвідчили, що попри помітні зрушення у налагодженні діалогу та співпраці між батьківською спільнотою, учителями та шкільною адміністрацією, тут все ще залишається чимало проблем: відсутність постійної і відкритої комунікації, часом несприйняття сторонами один одного та нерозуміння співвідношення прав та обов’язків кожної із сторін у складних ситуаціях. Усе це зрештою, й провокує непорозуміння та конфлікти, які шкодять іміджу школи, заважають отриманню якісної освіти та комфортному перебування дитини в навчальному закладі.

Анкетування учасників засвідчило особливий інтерес слухачів до рекомендацій тренерів щодо можливих шляхів та прийомів налагодження діалогу та комунікації. Сам формат тренінгу, відверті та нерідко гострі дискусії, дозволили присутнім представникам батьківської громади та директорам шкіл краще зрозуміти позиції один одного. За словами учасників, такі заходи дозволяють зрозуміти, що багатьох проблем, які виникають у трикутнику взаємодії «батьки – учителі – адміністрація школи» можливо уникнути вже навіть завдяки відкритій та відвертій розмові. Такий діалог неодмінно сприятиме взаємній довірі, яка, в свою чергу, має стати фундаментом для подальшої співпраці. Жвавий інтерес слухачів викликала також інформація тренерів про можливі способи залучення позабюджетних коштів для задоволення потреб школи та обговорення можливих перспектив для розвитку школи, які створює нова законодавча база.