Новини

2017-10-24
У Черкасах відбувся тренінг для батьків і керівників шкіл.
18 жовтня 2017 р. в конференц-залі готелю "Optima" в Черкасах пройшов одноденний тренінг «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства». У заході взяли участь, координатор проектів БФ «Інститут розвитку освіти» Олександр Андрощук, представник Фонду Фрідріха Науманна Максим Колєсников, співголови ГО «Батьки «SOS» Олена Бондаренко та Альона Парфьонова.

Слухачами тренінгу стали батьки школярів та керівники навчальних закладів Черкас, Сміли, Золотоноші та кількох сільських шкіл Черкаського району.

Захід було організовано БФ «Інститут розвитку освіти» за сприяння Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха Науманна в Україні (Friedrich Naumann Stiftung für die Freiheit; http://ukrajina.fnst.org/) та Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт).

Представники батьківської спільноти та керівники шкіл спільно обговорили шляхи налагодження діалогу та співпраці між усіма учасниками освітнього процесу. Серед переліку проблем шкільного життя, які потребують першочергового вирішення, учасники виокремили питання матеріально-технічного забезпечення школи та ефективного використання виділених з державного та місцевого бюджетів ресурсів для задоволення шкільних потреб. Представники батьківської громади акцентували увагу на проблемах безпеки дітей у школі. Водночас керівники навчальних закладів відзначили необхідність захисту прав усіх учасників освітнього процесу, й зокрема, захисту честі та гідності педагогів у конфліктних ситуаціях, які останнім часом набули резонансу в засобах масової інформації. Не оминули увагою учасники тренінгу проблему задоволення прав батьків та їх відповідальності щодо виховання дітей.

Під час групової роботи було спільно напрацьовано рекомендацій щодо вирішення згаданих проблем. Презентуючи рекомендації щодо покращення фінансування та матеріально-технічного стану шкільної освіти, учасники заходу відзначили важливість чіткої взаємодії між органами управління освітою, адміністрацією навчальних закладів та батьківською спільнотою заради максимально ефективного використання наявних ресурсів. Відзначено важливість альтернативних джерел фінансування шкільних потреб (гранти, меценатські та спонсорські кошти, шефство, благодійні внески) за умови належного громадського контролю за дотриманням принципів прозорості та звітності щодо їх використання.

Для ефективної реалізації прав усіх учасників освітнього процесу важливим, на думку слухачів тренінгу, є приведення у відповідність усіх нормативно-правових документів, які регулюють шкільне життя, забезпечення належного режиму охорони в навчальних закладах і на пришкільній території, чим має опікуватись місцева влада. Уникненню конфліктних ситуацій, на думку батьків та педагогів, сприятиме максимальна поінформованість батьківської спільноти про життя школи: її статутні документи, заплановані заходи, стан фінансового та технічного забезпечення, перспективи розвитку.

Учасники тренінгу обговорили також питання відповідального батьківства, необхідності конструктивного діалогу між батьками, учителями та шкільною адміністрацією. У другій частині заходу тренери з ГО «Батьки «SOS» Олена Бондаренко та Альона Парфьонова надали корисну інформацію та практичні рекомендації щодо планування потреб школи й ефективного використання виділених державою коштів, можливостей фандрайзингу в освіті, а також детально розглянули нові можливості для шкільної освіти, закладені у нещодавно ухваленому рамковому законі «Про освіту».

Анкетування, проведене під час заходу, засвідчило, що особливий інтерес у слухачів викликали роз’яснення тренерів щодо механізмів державного фінансування освітніх потреб та можливих способів залучення додаткових коштів, а також щодо правої основи благодійництва в шкільній освіті. Учасники тренінгу відзначили корисність детального розгляду можливих перспектив та ризиків для розвитку школи, які створює нова законодавча база.