Новини

2017-09-26
Тренінг для батьків та керівників шкіл: «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: діалог партнерства».
Захід було організовано БФ «Інститут розвитку освіти» у партнерстві з громадською організацією «Батьки «SOS» відповідно до Меморандуму про співпрацю й за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха Науманна в Україні (Friedrich Naumann Stiftung für die Freiheit; http://ukrajina.fnst.org/), а також Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт).

Контингент учасників було сформовано на паритетних засадах з представників батьківської спільноти та керівників навчальних закладів міста. Завдяки сприянню Управління освіти Чернігівської міської ради до участі у тренінгу були запрошені директори 15 шкіл міста (загалом у місті працює 36 загальноосвітніх закладів) та стільки ж представників батьківської громади Чернігова. Громадська спілка «Освітній дім прав людини в Чернігові» делегувала двох представників для участі в заході.

Формат заходу передбачав як практичні рекомендації тренерів, так і безпосереднє включення слухачів в обговорення основних проблем шкільної освіти та спільний пошук шляхів налагодження конструктивного діалогу та співпраці батьківської громади, учителів і шкільної адміністрації.

Презентований тренерами Оленою Бондаренко та Альоною Парфьоновою (ГО «Батьки «SOS») перелік типових проблем у трикутнику взаємодії «батьки – педагоги – шкільна адміністрація» й стислий огляд основних порушень законодавства при залученні благодійних коштів у школі дали старт інтерактивній частині тренінгу. Шляхом брейнстормінгу учасники сформували власний рейтинг таких проблем, згрупувавши їх у кілька блоків: проблеми, пов’язані із матеріальним забезпеченням освітньої галузі та залученням батьківських коштів, проблеми відкритого діалогу та культури комунікації між зацікавленими сторонами, готовність педагогічної спільноти до змін та питання відповідального батьківства. Обговоривши зазначені проблеми в групах, учасники презентували для загальне обговорення можливі шляхи їх вирішення. Важливим на думку батьків та педагогів є чіткий розподіл зобов’язань щодо матеріального забезпечення навчального процесу між державою, місцевими органами влади і місцевою громадою.

Зокрема, на думку учасників, міська влада має забезпечувати перспективне планування розвитку мережі закладів та прозорість розподілу їх фінансування. Батьківській громаді у свою чергу варто долучатися до формування рейтингу потреб школи, громадського лобіювання нагальних питань освіти в місті.

Однією з найважливіших проблем є вироблення культури комунікації в трикутнику взаємодії «батьки – педагоги – адміністрація школи». Запорукою вирішення проблеми, на погляд учасників тренінгу, має бути постійний відкритий діалог батьків та освітян, максимальна поінформованість батьківської громади про життя шкільного колективу та потреби навчального закладу, вироблення обопільно схвалених принципів та правил комунікації та доступу до школи тощо.

У другій частині заходу учасники тренінгу отримали від експертів практичні поради щодо планування потреб і витрат навчального закладу, ефективного використання бюджетних коштів та фандрайзингу, розтлумачили ключові моменти нового базового закону про освіту із фокусом на перспективах, які він створює для школи.