Новини

2017-02-04
Тренінг для активних батьків: "Альтернативне навчання. Приватні, сімейні школи та хоумскулінг"
Untitled document

 БФ «Інститут розвитку освіти» у партнерстві з ГО «Батьківський контроль» за підтримки Education Support Program, OSF Budapest під час чергового тренінгу-практикуму для батьківських організацій та активних батьків м. Києв поринули у ту частину середньої освіти, яка неофіційно зветься альтернативною. Під час тренінгу, тренери ознайомили батьків з особливостями альтернитивних навчальних закладів, організацією навчального процесу, перевагами для дітей та ризиками, які можуть виникнути при виборі такого способу отримання загальної середньої освіти. 

Найголовніші особливості альтернативних шкіл полягають у індивідуальному підході до розвитку кожного (фізичного, психічного та інтелектуального), увазі до особистості, та вільному розкладі для учнів, враховуючи їх побажання, потреби й схильності. При приватних школах поширені додаткові традиційні гуртки й більш сучасні курси з 3D-моделювання, інжинірингу тощо без гендерних та інших розмежувань (дівчата роблять вироби з дерева, а хлопці займаються шиттям).

Під час тренінгу відбувся також обмін досвідом між батьками, які випробовували ті чи інші альтернативні варіанти здобуття середньої освіти для своїх дітей. В тому числі – хоумскулінг. Головним викликом для індивідуального домашнього навчання є самоорганізація дитини в своєму вільному графіку та самодисципліні, й особливо важливою стає реорганізація у випадках поразки. Варіант хоумскулінгу може випробувати будь-яка родина, обираючи для свого школяра як приватні заняття із тьюторами, так і самим навчати дитину, записуватися на гуртки тощо.  При цьому, згідно із законодавством, дитина закріплюється за школою, в якій регулярно складає рубіжні контролі та атестації, таким чином виконуючи державний стандарт і отримуючи офіційну загальну середню освіту. Соціалізація компенсується гуртками, таборами та збільшенням вільного часу для спілкування з друзями. Існують навіть зібрання для дітей і батьків, які надали перевагу домашньому навчанню. Водночас, якщо в разі спроби виявляється, що домашнє навчання не підходить – завжди можна повернутися до звичайної школи або спробувати альтернативні варіанти.

Такі форми навчання також покликані привчати дітей до самостійності, піклуватися про себе самим, набуваючи життєвонеобхідних навичок та розвиваючи свої особистісні здібності