Новини

2016-12-21
Тренінг у Дніпрі «Від діалогу до партнерства: батьки – педагоги – шкільна адміністрація»
Untitled document

Останній із запланованих в рамках проекту «Громадська підтримка освітньої реформи в Україні. Другий етап» тренінг для батьків та освітян «Від діалогу до партнерства: батьки – педагоги – шкільна адміністрація» відбувся 21 грудня 2016 р. в Дніпропетровському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.  Захід став можливим завдяки підтримці Міжнародного фонду «Відродження» та Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» й був організований Благодійним Фондом «Інститут розвитку освіти» спільно з ГО «Батьки «SOS». У тренінгу взяти участь  активні батьки та представники освітян з Дніпра, Кривого Рогу, Камянського, Марганця, Павлограда. Активна участь в колективній роботі та обговореннях в ході тренінгу представників цих міст дозволила не лише суттєво розширити географію охоплених проектом активних батьків та освітян, але й продемонструвала, що громадські ініціативи з реформування школи з’являються не лише в містах – обласних центрах, але й всюди, де є небайдужі та активні громадяни.

Сформований учасниками тренінгу переліку проблем, що мають місце в шкільній освіті Дніпропетровщини нараховував майже два десятки позицій. Для колективного обговорення цих проблем та напрацювання можливих шляхів їх вирішення було сформовано три групи. Перша група розглядала питання, пов’язані із системою фінансування шкільної освіти (бюджетне недофінансування освіти та зміна системи фінансування школи, використання батьківських коштів, залучення недержавної підтримки тощо). У другій групі розглядались можливості вдосконалення нормативно-правового регулювання шкільного життя (слабка правова обізнаність батьків та відсутність ефективного системи правового захисту педагогів, способи легалізації благодійності в освіті та юридичний супровід шкіл, несамостійність навчального закладу у виборі керівника та невластиві функції директора школи). Третя група працювала над проблемою, яка звучала на всіх без виключення  тренінгах, організованих в рамках проекту: недостатній рівень комунікації, діалогу партнерства між батьками, громадськими активістами та шкільною адміністрацією, учителями, що є головною причиною багатьох конфліктних ситуацій в шкільній освіті й, зрештою, формує негативний загальний образ сучасної школи.

Ефективність заходу певною мірою засвідчили презентації, зроблені учасниками за підсумками групової роботи. Так, на думку учасників тренінгу, для ефективного використання бюджетних коштів, виділених на шкільну освіту, має вміння керівників навчальних закладів та батьківського активу визначити пріоритетність проблем, що потребують вирішення. Йшлося також про важливість інформування батьків про проблеми школи, прозорість фінансової звітності використання батьківських коштів, активнішу участь шкіл у міжнародних та державних грантових проектах. У сфері правового регулювання шкільного життя, на думку учасників, доречним було б впровадження посади юриста, який би обслуговував потреби школи, залучення компетентних фахівців із батьківської спільноти, організація навчання педагогів та адміністрації шкіл щодо юридичної обізнаності в питаннях освіти. Презентуючи напрацювання у групі, які розглядала проблеми недостатньої комунікації в трикутнику «директор – учителі – батьки», учасники відзначили необхідність постійного інформування батьків про життя школи, її здобутки та проблеми, створення механізму ефективного зворотного зв’язку (через функціонування форумів на шкільних сайтах та соціальних мережах, створення «книги скарг та пропозицій», в яких батьки могли б залишити свої зауваження та побажання), проведення позакласних заходів із залученням до їх організації та участі в них батьків школярів. Було наголошено на проблемах дотримання елементарних норм людської етики та культури спілкування усіма учасниками – керівниками, педагогами, батьками.

Друга частина заходу складалась із презентацій тренерів проекту Олени Бондаренко та Альони Парфьонової. Учасники тренінгу отримали практичні поради щодо дотримання правових норм при наданні батьківська фінансова допомога школі, проведенню ремонтів у навчальних закладах коштом батьків або за участю батьківських комітетів тощо.  Численні запитання, коментарі та доброзичлива атмосфера спілкування під час тренінгу засвідчили, що такі зустрічі дають реальну надію та створюють можливості для налагодження діалогу та співпраці між тим, кому небайдужі проблеми школи, дитини, а отже  й проблеми майбутнього цієї країни.