Новини

2016-03-15
Семінар з валідації дослідження Організації економічного співробітництва та розвитку щодо доброчесності освітньої системи України
Untitled document

14-15 березня у Києві відбувся семінар з валідації оцінки доброчесності освітньої системи України, яке здійснюється Організацією Економічного Співробітництва та Розвитку за підтримки Інституту Відкритого Суспільства.

Впродовж 2015 – початку 2016 року експерти OECD вивчали нормативно-правові документи, доступні статистичні дані, наявну аналітику, проводили інтерв’ю в 5 містах України з експертами, представниками навчальних закладів усіх рівнів  та типів, представниками департамінтів освіти міст та областей. В  результаті було підготовлено проект дослідження, який включає наступні розділи: 1. Доступ до дошкільної освіти за допомогою неофіційних домовленостей; 2. Доступ до шкільної освіти за допомогою неофіцийних домовленостей; 3. Неналежне визнання навчальних досягнень у початковій та середній освіті; 4. Додаткові приватні заняття від шкільних вчителів; 5.  Неналежний вплив на кадрові рішення у шкільній освіті: фаворитизм; 6. Нечесність у навчальному процесі: списування та плагіат; 7. Зловживання, що стосуються доступу до вищої освіти; 8. Неналежне визнання досягнень у вищій освіті; 8. Шахрайство під час закупівель підручників .

 Під час семінару основні висновки за кожним із розділів  були представлені експертами OECD та обговорювалися з вітчизняними експертами та освітянами. Набільші дискусії точилися навколо теми академічної недоброчесності, плагіату та списування; доступу до дошкільної  та початкової освіти; порушень, повязаних з шкільними багодійними фондами та кадровою політикою у загальній середній освіті.  Під час дискусії, учасники мали відповісти на 3 запитання: 1. Чи визначені порушення насправді мають мисце і поширені; 2. Чи опис відповідає дійсності; 3, Чи правильно інтерпретовані причини таких порушень. Як правило, всі висновки були підтверджені і достаньо аргументовані у проекті дослідження.

 Під час обговорення особлива увага приділялась пропозиціям, які формулюються для Міністерства освіти за результатами оцінки доброчесності освітньої системи України. Як правило, вони стосуються змін у нормативній базі.