Новини

2015-09-09
Брифінг "Реформа освіти: час єднатися".
Untitled document

У середу, 9 вересня 2015 р., в прес-центрі інформаційного агентства "Українські новини" відбувся брифінг на тему: "Реформа освіти: час єднатися". Захід організовано Благодійним Фондом «Інститут розвитку освіти» в рамках нового проекту "Громадська підтримка освітньої реформи в Україні".

 У вступній частині директор БФ «Інститут розвитку освіти» Георгій Касьянов, зазначив, що проект має за мету об'єднати зусилля батьківських організацій, освітянської громадськості, представників шкільної адміністрації та органів управління освітою для активізації реформ у галузі. В рамках проекту планується:

 • створити коаліцію про-реформістських організацій та інституцій

 • створити довідник типових випадків порушень законодавства та регуляторних актів, прав батьків, учнів, учителів, представників адміністрації шкіл з конкретними рекомендаціями щодо протидії неправомірним діям

 • поширювати і популяризувати позитивні практики взаємодії батьків, адміністрації шкіл, неурядових організацій (НУО) та органів управління освітою

• організувати тренінги для активістів та НУО  

Георгій Касьянов зазначив, що зараз спостерігається ситуація, коли імпульси на реформу йдуть з центру (є різні пропозиції від МОН, експертних груп, готуються проекти законів, видаються та надсилаються на місця накази та розпорядження), та нерідко на місцях ці ініціативи згасають в силу різних причин: бюрократичного опору, інерції, небажання ускладнювати життя тощо. Разом з тим поступово виникає «рух з місць», ініційований насамперед батьками. До цього руху долучаються також найбільш активні директори шкіл представники органів управління освітою, зацікавлені в реформах у галузі. Є також Інститути післядипломної педагогічної освіти, які готові сприяти організації діалогу між батьками, школою, директорами, органами управління освітою. Перераховані групи є «агентами змін» в освіті. Відтак головна «амбіція учасників проекту – створити всеукраїнську мережу таких «агентів змін», які будуть обмінюватись досвідом, допомагати й консультувати одне одного, створити мережу людей та організацій, які чинитимуть тиск на систему аби вона змінилася - зазначив Георгій Касьянов.

 Основна діяльність в рамках проекту, який став можливим завдяки фінансовій підтримці Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт), здійснюватиметься  разом з низкою партнерських організацій, чиї представники також взяли участь у брифінгу. Так співголова ГО «КМО Батьки SOS» Альона Парфьонова розповіла про накопичений досвід вирішення різних проблем, що виникають у взаємовідносинах батьків та шкіл, наголосивши на тому, що батьківські організації прагнуть спільно з владою та шкільною адміністрацією вирішувати проблеми, а не конфліктувати. Олена Бондаренко (ГО «КМО Батьки «SOS») звернула увагу на діяльність благодійних фондів при освітніх закладах, наголосила на необхідності вдосконалення правового механізму надання батьками фінансової підтримки освітнім закладам, контролю за ефективним використанням батьківських коштів.

Директор Київського ліцею бізнесу Людмила Паращенко у своєму виступі проаналізувала ситуацію, в якій перебувають  керівники освітніх закладів. У школі директор є відповідальним за все (як з правової, так і з моральної точки зору), і водночас, фактично закріпаченим, оскільки призначається без урахування думки батьків, колег, а школа, потри те, що за законодавством має статус юридичної особи, насправді залишається невідокремленим відділенням управління освітою. Юридичний статус директора також значною мірою залишається невизначеним: він фактично є виконавцем вже затвердженого кошторису, який переважно містить лише кошти на заробітну плату та оплату енергоносіїв. Намагання зарадити ситуації через залучення батьківських коштів почасти стає однією з причин зловживань та непорозумінь, які виникають у взаємовідносинах школи та батьків. Шляхами вирішення таких проблем є, зокрема, відкриття спеціальних рахунків школами та отримання ними статусу розпорядника коштів, внесення відповідних змін до бюджетного кодексу, а також зміни процедури призначення та директорів школи,  визначення чітких умов щодо ротації та тривалості каденції на посаді.

Проректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Сергій Клепко та  викладач Львівського  обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Ольга Банах у виступах окреслили роль Інститутів післядипломної педагогічної освіти як майданчиків для професійного зростання педагогів та співпраці вчителів, батьків та управлінь освіти, зазначивши, зокрема, що інтереси батьків - задають напрями для освітніх стратегій освітнього розвитку регіону. Підкреслили важливість проведення тренінгів для батьків та вчителів з комунікації та співпраці.

Відеозапис брифінгу та фото матеріали доступні на сайті Інформаційного агенства "Українські новини"http://ukranews.com/news/181496.Brifing-Reforma-obrazovaniya-vremya-obedinyatsya.uk, а також наwww.youtube.com