Новини

2019-11-20
Продовження обговорення пропозицій з розробки професійного профілю учителя
Untitled document

19 листопада 2020 р. Інститут розвитку освіти за підтримки Представництва «Фонду Фрідріха Науманна за Свободу» в Україні та у партнерстві з Тернопільським національним педагогічним університетом ім. В.Гнатюка організував онлайн-семінар «Розробка компонентів професійного профілю учителя». Захід став другим в серії обговорень напрацювань експертів та учасників проекту «Новій українській школі – новий учитель» щодо професійного профілю учителя.

На початку семінару ректор ТНПУ ім. В. Гнатюка Богдан Буяк поділився успішним досвідом університету щодо формування нових, затребуваних часом компетенцій в майбутніх педагогів, а керівник БФ «Інститут розвитку освіти» Георгій Касьянов розповів про результати роботи з розробки професійного профілю учителя. При цьому Г.Касьянов, наголосив, що ППУ бачиться, насамперед, як засіб моніторингу та підвищення якості педагогічної освіти. Це має бути водночас і система індикаторів якості професійної підготовки учителя, і засіб самооцінки учителя.

Учасники семінару, отримавши завчасно підготовлені експертами матеріали та прослухавши коротку презентацію експерта проекту, досвідченого учителя харківської гімназія «Очаг» Ігоря Соломадіна про зарубіжний досвіду в царині розробки професійних стандартів учителя, активно включились в дискусію. Учасники обговорення вказали на доречність включення до ППУ набору як загальних, так і вузько фахових компетентностей, запропонували деталізувати напрацьований експертами перелік компетентностей

В ході дискусії було акцентовано увагу також на нових викликах у роботі учителя, породжених ситуацією пандемії та необхідністю переходом на нові форми навчання (дистанційне навчання)

Учасники дискусії докладно обговорили проблеми формування в учителів комунікативних та інформаційно-цифрових компетентностей. Висловлено рекомендацію не прописувати серед інформаційно-цифрових компетентностей учителя конкретних технічних інструментів, якими вони мають володіти, адже останні дуже динамічно розвиваються. Жваву дискусію викликало питання, яким чином вимірювати наявність та рівень сформованості в учителя певних компетентностей.

Дискутантом в обговоренні виступив професор Олександр Удод. В обговорення також узяв участь директор  одного з департаментів Державної служби якості освіти України Юрій Телячий Васильович, а також представники педагогічних університетів Переяслава та Одеси.

Програма семiнару

Список учасникiв