News

2015-09-14
Round table "Secondary education reform: parents, teachers and school principals opinion"
Untitled document

14 вересня у державній інформаційній агенції  УКРІНФОРМ презентовано результати соціологічного опитування думки батьків, вчителів та директорів шкіл щодо реформи загальноосвітньої школи. Організатори ходу: БФ «Інститут розвитку освіти» та  Фонд “Демократичні ініціативи  ім. Ілька Кучеріва “ за підтримки МФ «Відродження».

У круглому столі взяли участь:

Лілія Гриневич, Голова комітету ВР з питань наки та освіти

Олена Фіданян, директор Департаменту освіти та науки, молоді та спорту КМДА

Георгій Касьянов, директор БФ «Інститут розвитку освіти»

Юрій Кононенко, директор департаменту загальної середньої освіти МОН

Ірина Бекешкіна, Фонд Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва

Віктор Громовий, портал громадських експертів  «Освітня політика»

Ігор Лікарчук

Юрій Шукевич, директор фінансового ліцею, м. Київ, Асоціація керівників шкіл м. Києва

Альона Парфенова, ГО «КМО Батьки «SOS»

Олена Бондаренко, ГО «КМО Батьки «SOS»

Ірина Когут,  Аналітичний центр CEDOS

За результатами національного опитування, серед найбільш гострих проблем освітньої сфери вчителі називають такі: ставлення влади до освітнього сектору як до другорядної, "витратної" частини державного бюджету (62%), низька заробітна плата та зниження соціального статусу працівників освіти (62%), занепад матеріально-технічної бази (56%), надмірно централізована, застаріла система управління і фінансування (30), зниження якості освіти  (21%).  Батьки, в свою чергу, серед найсерйозніших проблем освіти відзначають: слабку зацікавленість учнів навчанням (50 %), відсталу матеріально-технічну базу шкіл (49 %), застарілі методики та програми (42%), корупцію (39%). Майже 62%  вчителів і 56% батьків схильні вважати, що школа дає добрі  знання, 44% педагогів вважають, що школа готує до життя і лише 10% батьків згодні з цим тведженням. Щодо якості освіти, більше половини опитаних вчителів та батьків  вважають, що якість освіти в українській школі перебуває на «середньому рівні». У своїй роботі вчителі найбільше незадоволені: рівнем соціального забезпечення (67%), статусом вчителя у суспільстві (41%). Щодо реформ, 49% батьків не знають про новації, що пропонуються  у проекті закону “Про освіту”,  однак більше половини батьків впевнені, що реформа школи є можливою і 38% переконані, що у переспективі 5 років, ефект реформ буде відчутний у покращенні якості освіти. Щодо найважливіших змін, на думку опитаних батьків, на першому місці має бути створення нових програм, потім – підвищення заробітної плати вчителів і викорінення корупції та нечесності. Щодо вчителів, 82% зазначили, що намагаються бути в курсі усіх реформаторських ідей, що нині обговорюються. Швидких і радикальних реформ школи хочуть лише 33 % вчителів, тоді як більше половини вважають, що реформи повинні бути поступовими та чатковими. Серед першочергових кроків у реформуванні освіти вчители називають: підвищення оплати праці(80%), розробку нових програм (56%), надання більшої самостійності директорам шкіл та педагогічним колективам (45%).